26 Aralık 2011 Pazartesi

Galata Kulesi Gezisi

Geçtiğimiz Pazar günü (18 Aralık 2011) günü Galata Kulesi'ne doğru küçük bir gezi yaptım. Bu konuda bazı eleştirilerim olacak. 


Öncelikle etrafındaki genel mekanların güzel düzenlenmiş olduğunu düşünüyorum. Ancak korumaya aldıkları bölüm olan yapı dış cephesi için turuncu inşaat girilmezlerinden kullanmaları pek hoş olmamış, görüntü bütünlüğünü bozmayacak bir detay daha iyi olabilirdi. 

İç mekanda asansör kullanılması da ayrı bir ironi tabii... Hatta aynı asansörü kullandığımız bir turist "asla böyle bir şeyin içinde olacağımı tahmin etmedim" diyerek tarihi bir mekanda son derece modern asansörün bulunmasını açıkça yadırgadı.  
Gift shop gayet güzel düzenlenmiş, açıkça her şeyin görülebileği gibi... Fiyatlar da, yurt dışında olduğu gibi dudak uçuklatıcı değil. Ancak alınan hediyelik eşyaların tuhafiyeci poşetlerine konması komik olmuş. Bu durum bana kültür ve sanat ortamlarında pazarlama konusunda pek bilgili olunmadığını bir kez daha gösterdi. Sarı naylon poşet yerine baskılı bir craft kağıdı daha estetik ve doğa dostu olabilirdi. 

Gelelim en büyük ve korkunç konuya... Ziyaretçi ücretleri: 
T.C. 5,5 TL
Yabancı 11TL 
Buna yorum yapmıyorum, size bırakıyorum... 

                                                      Bahar Özlem Ergel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder